3 ugers ferie med baby på 6 mdr.

25. februar 2013

Alder:
3 mdr.

3 ugers ferie med baby på 6 mdr.

Hej Helen.

Jeg har nogle spørgsmål ang det at rejse med et lille barn. I det meste af maj måned, skal vi til Frankrig, og på det tidspunkt er vores søn 6 mdr gammel.

Vi kører i bil, og regner med at kører til nordfrankrig i et stræk, selvfølgelig med pauser undervejs, og tager en overnatning. Derefter kører vi videre til sydfrankrig hvor vi skal opholde os et par uger, før vi igen skal køre nogle lange stræk for at komme hjem igen.

Mit spørgsmål lyder på hvor længe vi kan kører mellem pauserne, hvad synes du er rimeligt, når han ikke er ældere end han er?

Og hvad kan man finde på af aktivering og underholdning til ham i den alder, på den lange bilrejse?

Vi skal ud og vandre en del i sydfrankrig, og har derfor ...

Annonce

... tænkt os at købe en bærestol han kan sidde i. Hvor lang tid af gangen må han sidde i sådan en ?

En anden ting er at han på det tidspunkt gerne skulle spise skemad, jeg vil rigtig gerne lave hans mad selv, men han svært ved at se hvordan det kan lade sig gøre på ferien. Vi skal sandsynligvis bo på hoteller rundt omkring. Vi har dog overvejet at tage en enkel kogeplade med man kan sætte i stikkontakten.

Er det okay, kun at give ham mad fra glas i de 3 uger, som jeg forventer at man kan købe allevegne i Frankrig, eller har du et andet forslag til hvad man kan gøre?
Jeg ammer ham ikke, men han får mme.

Har du erfaring med at man kan få en mælkevarmer, som man kan putte i 12 v stikket i bilen?

Med venlig hilsen
Matthieus mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder